Publicador de continguts


El batle de Palma qualifica de “caos” la situació en què l'anterior equip de govern va deixar l'EMT


10 d’agost de 2023

Cinc autobusos d'hidrogen romanen inactius i 60 aturats més problemes mecànics

L'Ajuntament ja ha posat en marxa un pla per a revertir aquesta situació

Palma, 10 d’agost de 2023.- El batle de Palma, Jaime Martínez Llabrés, acompanyat pel tinent de batle de Mobilitat, Toni Deudero, i el gerent de l'EMT, Juan José Elías, ha denunciat aquest dijous en roda de premsa la “situació de caos” que l'anterior equip de govern ha deixat a l'empresa de transports “amb cinc autobusos d'hidrogen que no poden prestar servei i 80 autobusos més que estaven aturats per problemes mecànics, o manca d'aire condicionat”.
El primer regidor de Palma ha estat taxatiu en relació amb els cinc autobusos d'hidrogen inactius a les cotxeres en declarar que “s'ha enganat els ciutadans. Tenim cinc vehicles d´hidrogen que han costat gairebé cinc milions d´euros i que no poden circular per Palma perquè no tenen combustible; no hi ha hidrogen perquè no funciona la central de Lloseta i, a més, no hi ha manera tècnica de poder carregar els dipòsits ja que només es pot carregar un màxim d'un 18 per cent amb una autonomia d'una hora, que pràcticament només dona per sortir i tornar a entrar a les cotxeres”.
A la impossibilitat d'utilitzar els vehicles d'hidrogen per manca de combustible, cal sumar-hi que “ens han deixat una situació de caos a l'EMT, on diàriament hi havia més de 80 autobusos avariats que no podien circular. Des que vàrem començar a governar vàrem posar en marxa un pla de xoc per a donar solució a aquest problema, per la qual cosa en aquests moments hem passat de 85 autobusos avariats de mitjana diària a uns 60 i això anirà millorant les pròximes setmanes”, ha subratllat Martínez Llabrés.
El batle de Palma ha apuntat que “també ens hem trobat que hi havia quatre minibusos aturats i sense servei des de fa 8 mesos, minibusos que ja estan entrant en funcionament. Pel que fa als autobusos elèctrics, hi havia un sol carregador per als 10 autobusos existents. Hem revertit la situació i ara hi ha 12 carregadors en marxa que ja poden començar a donar servei”.
Martínez ha posat èmfasi en el fet que el Govern i Cort “sabien perfectament que no hi havia hidrogen a l'illa per a carregar els cinc autobusos d'hidrogen. El que estam fent ara és revertir la situació i cercar solucions per a aquests autobusos, ja que cada mes que passa la ciutat de Palma perd gairebé 30.000 euros pel cost de tenir-los aturats”.
En aquest punt ha deixat clar que és positiu fer una aposta per les energies renovables i l'eficiència energètica “però les coses s'han de fer una darrere l'altra. La planificació i la coordinació han d'estar per sobre de la propaganda electoral. No es poden comprometre cinc milions en uns autobusos que no poden circular i crec que hi ha una responsabilitat política clara”.
“Crec que ara la nostra responsabilitat és cercar altres alternatives per a poder posar en circulació aquests vehicles d'hidrogen. Ara no hi ha alternativa, però estam estudiant noves solucions”, ha conclòs el batle de Palma.

 

 

 

Data darrera modificació: 23 d’agost de 2023